Hej alla föräldrar!
Välkomna till en ny säsong som vi redan kickstartat med sommarläger v 32. Ett stort och sent tack till alla som har hjälpt till kring lägret som möjliggjorde en lyckad säsongsstart. Ett stort tack i efterhand också till våra tränare som förberett och tagit sig tid under sommaren för att få ihop planeringen och musik till alla program. Under sommarlägret så hölls klubbens årsmöte och alla dokument finns upplagda på hemsidan. Ni hittar dem här.
Nu är hösten här och vi ser fram emot en ny säsong!
⛸️ ISTIDER
Isschemat är klart och finns uppdaterat på hemsidan. Det kan som alltid i uppstarten av en ny säsong bli justeringar, ta därför för vana att hålla koll på hemsidan, det är där schemat uppdateras.
Det är ett stort pussel som behöver läggas varje år för att få ihop helheten, vi anpassar gruppernas tider både efter de istider vi blir tilldelade samt tränares tillgänglighet, då de alla har jobb utöver sina tränaruppdrag. Vi jobbar nu för fullt med att kunna dra igång Solo och Singel. En del arbete återstår och målsättningen är uppstart till huvudsäsong för de grupper som inte startat upp ännu.
📆 SÄSONGEN 2024/2025
Det är otroligt roligt att Synkro-Sverige växer igen. Vår klubb har nyligen utökats med ett nytt lag, Team Coral. På västkusten kommer också nya lag och det blir spännande att se när tävlingssäsongen startar. Vi kommer under många år få fortsätta resa till västkusten för att tävla, men vi försöker sprida synkro inom Stockholmsområdet genom uppvisningar eller olika samarbeten. Förhoppningen är att få fler tävlingstillfällen i närområdet framgent. Det finns intresse för sporten vilket är fantastiskt roligt! Vi får ibland förfrågningar om vi kan komma och visa upp synkro genom att hålla i prova-på pass. Under våren var till exempel Iina och Kajsa i Nyköping då deras tränare såg Moonlights och Caprice på höstlägret i Rosvalla förra året.
Förra säsongen var alla nationella tävlingar inklusive SM på västkusten vilket gjorde det kostsamt för våra lag att resa iväg för att få tävla. Vi har en dialog med Konståkningsförbundet samt Stockholms konståkningsförbund kring detta. Vår främsta problematik är att Nacka kommun inte har en ishall som uppfyller kraven för nationella tävlingar eller SM. För kommande säsong, som ni säkert hört, har vi sökt och fått beviljat att arrangera SM inklusive klubbtävling. Det har gjort att vi sökt samarbete med andra Stockholmsklubbar för att få till ett samarbete.
Efter kontakt och dialog med Svea KK fick vi positivt besked från Huddinge kommun och möjlighet att använda Björkängshallen. I förra veckan kom dock ett samtal från Huddinge kommun där de berättade att en tjänsteman på kommunen gett oss ett felaktigt besked och att politikerna i kommunen nu stoppar arrangemanget, vilket gör att vi nu söker ny ishall. Detta är en stor utmaning, men vi jobbar vidare!
Fokus nu är att hitta en alternativ ishall och vi för dialog med ett flertal andra klubbar, kommuner och ishallar för att hitta en lösning. Vi för också en dialog med förbundet för att se om vi kan överklaga beslutet.
Utöver SM så kommer vi arrangera Nackatrofén i Älta ishall i januari. Det blir som förra året en synkro- samt solo/isdanstävling och vi har redan fått in anmälningar från utländska lag, isdansare och soloåkare vilket är otroligt roligt. Här ser ni vilka som är redan anmälda!
Till båda tävlingarna kommer vi behöva alla er föräldrar som funktionärer, så kolla in i kalendariet och notera i kalendern redan nu! (Helgen vecka 3 och 8!)
🏦 AVGIFTER
Vi har i veckan börjat skicka ut fakturor via SportAdmin och säsongens avgifter hittar ni här nedan. För att sprida kostnaderna över året går föreningen över till tre betalningsperioder för avgifter. Det gäller alla utom skridskoskolan som fortfarande har två terminer. Detta kommer att gälla fullt ut från och med nästa år. Här hittar ni information om säsongens avgifter.
För lag som har balett inlagt kommer den avgiften separat, detta för att vi har ett samarbete med Saltsjöbadsbaletten. För att hålla nere den avgiften måste åkarna bli medlemmar i deras förening och betalning behöver gå direkt till dem. (Även avgiften för dansen som är med klubbens tränare Eerika läggs till separat.)
👥 FÖRSÄLJNING, SPONSRING, OCH TÄVLINGSKOMMITTÉER
Klubben växer och vi är en ideell förening. Därför behöver vi alla hjälpa till! På årsmötet beslutades det om tre kommittéer, Tävling, Försäljning och Sponsring, som behöver finnas för att vi som klubb ska fungera. Från varje lag behöver vi föräldrarepresentanter och många har redan blivit indelade i de olika grupperna. Annars får ni mer information när ert lag har föräldramöte eller från era lagledare.
Försäljningsgruppen är redan igång och information har skickats ut. Det finns en ny kanal i Slack som är öppen för alla #klubbförsäljning. Se till att kolla in i den kanalen med jämna mellanrum så missar ni ingen information. Inom kort kommer också sponsrings- och tävlingskommittén startas igång.
🛒 STÖD KLUBBEN VARJE GÅNG DU HANDLAR HOS ICA MAXI NACKA!
Det är ni som gör att vi får sponsring när ni handlar på ICA Maxi Nacka och scannar vår klubbkod. Varje gång ni scannar vår klubbkod får klubben 2% av summan ni handlat för! All sponsring klubben kan få hjälper till att hålla nere avgifterna för åkarna.
Om du självscannar ”blippar” du av kupongen på skylten vid scannern innan du börjar handla. Betalar du i den vanliga kassan visar du upp kupongen i kassan eller bara säger till att ni vill sponsra Nacka TK.
Här kan du hämta vår digital kupong: https://nackatk.se/ica
🎒 OCH TILL SIST, EN PÅMINNELSE OM VAD SKA FINNAS MED I VARJE SKRIDSKOVÄSKA!
– Skavsårsplåster
– En linda
– Vattenflaska
– Bra strumpor
– Synkroåkare: pannband & halsskydd
– Och 2 st skridskor + skydd!
Hälsningar från,
Nacka TKs Styrelse
Karin Skarstedt, Sportchef
Jamie Hull, administratör